30 DAY MONEY BACK GUARANTEE

US STANDARD DELIVERY 5-8 DAYS

ALWAYS GENUINE GEMSTONES

Australian Blue Sapphire Ring in Sterling Silver 0.33cts

Read Reviews
Rated 4.13/5 based on 61 customer reviews

Australian Blue Sapphire Ring in Sterling Silver 0.33cts

Read Reviews
Rated 4.13/5 based on 61 customer reviews
Estimated Retail Value:
$54.42
$26.03
  • SELECT A SIZE:
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
!

SIZE GUIDE
iFULL DESCRIPTION & PRODUCT DETAILS

DESCRIPTION

A wonderful Ring from the Annabella collection, made of Sterling Silver featuring 0.33cts of amazing Australian Blue Sapphire from Australia.

DETAILS
Design Code IXHF01
Collection Annabella
Material Sterling Silver
Jewellery Type Ring
Av. Metal Weight 2.36
No. of Gems 1
Carat Weight 0.3300Cts (avg)
GEMSTONE QTY
Australian Blue Sapphire 1 0.3300Cts (avg) More Details +
Origin   Australia
Clarity   Included
Cut   Fancy
Setting   Bezel
Size   4.50 x 3.50mm
Treatment   H

30 DAY MONEY BACK GUARANTEE

UK STANDARD DELIVERY 4-6 DAYS

ALWAYS GENUINE GEMSTONES

Gift Wrapping and Gift Boxes

Add a personal touch to your item by adding a gift box

Gemporia Ring Box
Gemporia Ring Box
Our Gemporia jewelry ring box is suitable for almost every ring design, with a horizontal slot to keep your ring safe and secure. Its luxurious finish includes the Gemporia crest and velvet interior, perfect as an engagement ring box or as a ring gift box.
Gemporia Gift Wrap - Ring
Gemporia Gift Wrap - Ring
Gemporia Gift Wrap - Ring

Customer Reviews

Read what our other customers have to say about this item

sent back
Looks very good. Size perfect excellent quality great value for money 💵
Lovely little ring. Made a nice gift.
Lovely ring. It's bold and cute at the same time!!!
The sapphire is darker than I expected, the design is excellent, small and beautiful
so dissappointed
Good value for the money
It looks black. I can’t see the blue in it. But otherwise good price.
beautiful. wish id bought one for each finger!
how can they make them such good value?
Very dark almost black stone.

Our Response

Good afternoon, Thank you for your feedback regarding items IXHF01 and NWRJ47. It was great speaking with you today. We're sorry to hear that you were disappointed with these particular items and that this has resulted in the items being returned to us. As soon as we receive your return, we will aim to process this as quickly as possible for you. If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us on 0800 330 8000 or email us at [email protected] Thanks, Clare W - Help Team www.gemporia.com

Unfortunately, personally for me the gems were too dark when worn on the hand. Held up to the light, a beautiful blue colour. As a small gem on a ring I have chosen not to keep the 2 rings that I ordered.

Our Response

Good afternoon, Thank you for your feedback regarding item IXHF01. It was great speaking with you today. We're sorry to hear that you were disappointed with the colour of this particular item and that this resulted in the item being returned to us. We can see that we received your return on the 21st March and we will aim to process this as soon as we can for you. If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us on 0800 330 8000 or email us at [email protected] Thanks, Clare W - Help Team www.gemporia.com

The Stones may not be the largest but the glow and colour are beautiful. Something special and I bought one for me in this size and one for each of my best friends in L to M as i didnt want them to miss out.
Good value for money a cute stacker ring
For the price paid, £15, it's an ok ring. Not worth paying more than £15 though
Tbh I was a bit disappointed this time as it was a bit smaller then I expected. I think sometimes the camera gives false impression of the size. I would send it back but time I 've paid the postage etc won't be worth it.
My birthstone and cute ring
Ring looks smaller on hand than appeared on tv. Looks black rather than the blue shown by the illuminated ring on tv. Disappointing but still a pretty ring, so will keep. Presenters need to put the ring on their finger to show how it really looks in normal light and gauge the overall size and effect.
good intense colour stunning
Delicate just what I wanted to mix and match with my other stacked rings.
Lovely ring
Very happy with the item
Excellent
lovely
My Grandaughter will be thrilled
love the colour of the stone
Stone smaller than I was expecting but a nice delicate ring. Good for the price paid.
very very good value
Little on the small side but pretty
Dainty very pretty rings . Recipients Will be delighted wiyth
Too small, returned
Lovely ring
Does the job, I think
Gemstone darker than expected but still very happy. Very likely to use Gemporia again.
Very dark it looked black sent back

Our Response

Good Evening, Thank you for your feedback. It was good to get to speak to yourself and get a better understanding of the product. Hopefully future purchases will be more up to your expectation. I can confirm the return is being processed. Please get in touch with our Help Team if you require any further assistance.

fantastic value for money.
I went to Australia earlier this year and didn’t by any jewellery whilst out there so my hubby has treated me to this, it’s a souvenir, that I got when I got back lol
stone quite dark but good quality. Dainty which will be ideal for my daughter's finger! another Christmas present sorted. Thanks gems
Cute ring!
nice but not what i was looking for
Lovely little piece !
Lovely elegant design and excellent value, as always!
This item is disapointing All the selling points given by the presenters were not for the ring I received The area discussed where the item was from was not recorded on the authenticity card another purchase returned I will return also am not happy as refused to refund my postage but I feel I was mis led by the information provided by the presenters of this item

Our Response

Thank you for your feedback. We have tried to call you today in regards to this, but it seems that you were not available. We were however able to leave you a voicemail. We do apologise that the Size J to K 0.33ct Australian Blue Sapphire Sterling Silver Ring - IXHF01 did not meet your expectations and we understand how disappointing this can be. So you are aware, we have credited your Gemporia account to cover the postage. In the meantime, if we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact the Help Team on 0800 330 8000, option 3. Kelly - Help Team.com www.gemporia.com

Very small stone, returned
Love the ring .
I am afraid I was so disappointed with this ring. The beautiful Australian Blue Sapphire, (although only 0.33ct) was so small, it was impossible to appreciate the gorgeous colour. The silver surrounding the stone just overpowered it. Good news is, I bought the 1.23ct Gold ring, which I LOVE!
Smaller than I thought it would be but good value for money.
Poor
returning these rings, it showed them as a beautiful blue on screen but they have no colour just look like black stones
Excellent
Purchased for my daughter, I'm sure she'll love it.
I LOVE IT!! Great value great service.
Love this every day ring. Delicate and is a great stacker.
Modern design, an ideal stacker
Great value for the money
bought for daughters stocking filler. Very pretty and dainty.
Lovely little ring
stone much smaller than it looked on tv

Our Response

Thank you for your feedback. We have tried to call you in regards to this, but it seems that you were not available. We are sorry to hear that you are not happy with your purchase of the Size L to M 0.33ct Australian Blue Sapphire Sterling Silver Ring - IXHF01. We are pleased to see you have taken advantage of our 30 day money back guarantee, we have received a return and a refund has been processed. Sorry for any inconvenience caused by this. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0800 330 8000 and select Option 3 for the Customer Service Team. Kelly - Help Team.com www.gemporia.com

Disappointed with the size of the stone. Dave Troth said that, unusually this sapphire from Australia was an 'obvious' blue with plenty of sparkle unlike others. Mine is a dead-looking black with no sparkle what so ever. However for the price what else can one expect. Not worth returning owing to being inexpensive.
A lovely ring thank you
Excellent