AAA Kariba Amethyst Sterling Silver Ring 7.78cts

Ask us anything

OPEN LIVE CHAT >

DESCRIPTION

A stunning Ring from the Annabella collection, made of Sterling Silver featuring 7.78cts of wonderful AAA clarity Kariba Amethyst from Africa.

MORE INFORMATION

DETAILS
Design Code YLGA14
Collections Annabella
Style Sterling Silver
Design Ring
Av. Metal Weight 3.52
No. of Gems 7
Carat Weight 7.7800Cts (avg)
Dimension Length of design: 24.00mm Width of design: 17.00mm
GEMSTONE QTY
AAA Kariba Amethyst 7 7.7800Cts (avg)  >
Origin   Africa
Clarity   AAA Quality
Cut   Brilliant
Setting   Claw (Prong)
Size   8.00 x 6.00mm
Treatment   H

Need a Box?

Our beautiful jewellery is supplied in a presentation pouch as standard but it’s easy to add a gift box to your order.

VIEW PACKAGING OPTIONS >
X
Luxury Ring Box
Luxury Ring Box
£1.95
Great for gifts. Ensure your ring is perfectly presented in this brown leatherette box with suede lining. 59mm x 59mm x 59mm.
Add to Basket

LOWEST PRICE

Our prices won't be beaten GUARANTEED. Average savings of 57.5% over High Street prices.

DELIVERY

UK Standard Mainland delivery between 4 - 6 days.

(Orders about £500 will be delivered by courier)

UK STANDARD
MAINLAND 4-6 Days
HIGHLANDS & ISLANDS 5-6 Days
COST £2.95
NO. OF ITEMS Unlimited
UK PREMIUM
MAINLAND 2-3 Days
HIGHLANDS & ISLANDS 3-4 Days
COST £4.95
NO. OF ITEMS Unlimited
UNITED STATES POSTAL SERVICE
DELIVERY TIMES 4-8 Days
DELIVERY EXCEPTIONS Deliveries to Hawaii, Alaska and Puerto Rico may take longer
COST $5.95
NO. OF ITEMS Unlimited
CLICK HERE FOR REST OF THE WORLD DELIVERY DETAILS >

ALWAYS GENUINE GEMSTONES

Bringing you ethically and expertly sourced gems from around the world.

30 DAY MONEY BACK GUARANTEE

We can’t foresee a problem but it’s easy if there is one.

Reviews

Rating: 5 - from 15 reviews.
Service rating : Great service as always!
Product : Very good quality and saturation of colour in the stones. Bluish tones come through. Lovely.
Service rating : I just Love Gemporia…! I have been a customer for getting on for 2 years and I have ordered lots and I mean lots of beautiful jewellery .. I have only had to send one ring back re a missing stone and two others as not suitable when arrived.. being smaller than I thought although Gems DO put the sizes down so MY fault…..They have always emailed me when they have received returns and given full refund promptly…No Hassel what so ever and keeping you totally informed via email which is fabulous.. The jewellery is beautiful. Prices just amazing and you can spend as little or as much as you want to and always know you will have a lovely piece of jewellery no matter what you have paid….. So Glad I found you, have told all my friends who love you too… 10/10 for Gemporia…..!
Product : Lovely ring..!
Service rating : great service
Product : love the colour l don't normally go for Amethyst but it so beatyful
Service rating : GOOD
Product : GOOD

Our Response

Thank you for your response regarding item UMGL31.5/6.

Unfortunately we have been unable to contact you today regarding the item in question.

We at Gemporia are sorry to hear that you were unsatisfied with the quality of the product(s) you received. I can state that we have received your returns and that a refund was authorized on the 17th of February . I will be passing your feedback onto management to evaluate.

Please accept our sincere apologies.

If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us at Gems TV.

Nazam Akram - Help Team

www.Gemporia.com

Service rating : Always wonderful!
Product : Fabulously beautiful ring! The color is dynamite and vibrant with rich shades of red as it flashes. Truly a beautiful Amethyst.
Service rating : First class service in customer care, great presenters on the tv
Product : beautiful colour so intense, very very pleased with this ring.
Service rating : I have been a customer from the start.
Product : This is one of the nicest items I have ever purchased from Gems. Beautiful colour stones and lovely design.
Service rating : Impressed with delivery time
Product : Love the ring
Service rating : Always good service
Always pleasant
I would not think of going anywhere else for my jewellery
Product : Gorgeous colour amazing clarity beautiful ring
As usual gemporia does things first class
Service rating : I mentioned it before and will say it again; I truly love dealing with Gems/Gemporia, fantastic family run company and are always obliging trying to do their best to satisfy the customer. I just wished all the shops in the High St were like Gems.
Product : Love the deep regal colour of this amethyst and the design of the actual ring compliments my fingers. I am more than happy, love the ring thank you Gems.
Service rating : I like the text message telling me when it is going to be delivered
Product : beauty is in the eye of the beholder and I liked it very much
Service rating : Very good service, as usual.
Product : Lovely ring with the most gorgeous stones.
Service rating : Excellent quality gemstones, ecclectic design to suit all tastes, 1st class customer care.
Product : Beautiful quality amethyst; perfect fit. Bold but tasteful.
Found it very dissappointing when you are speaking to an agent they are letting you know what stocks are available to order to find your size has sold out
Service rating : Excellent service and product
Product : Love it x